Hauptmenü:
the Changing of the Guards
1. Syntax. Make sentences. (+ = positiver Aussagesatz; -
1.1. + :She followed them to the beach.
-?:
- :
+?:
1.2. -: The politician had lied to the police.
+?:
+ :
1.3. +?: Won’t they have their money back?
+:
-:
+?:
2. Comparison. Use the comparative and superlative forms to complete the sentences.
2. 1. - Do you like my new coat?
- Yes, it looks much
(good) old one.
2.2. - Who's
(strong) in your class?
- Joff. He's (big/strong).
2.3. - Is there an
(early) train to Nottingham?
- No, sir, I'm sorry, but that's
(early/ fast)
train.
2.4. Helen's blouse - £ 25 / Susan's blouse - £ 12
2.5. Tom 15 years / Jack 22 years
2.6. Tim 1 min. / Joff 2 min.
3. In English, please.
3.1. Das ist das teuerste Auto, das es gibt.
3.2. McGoogle ist der schlechteste Spieler, den ich kenne.
3.3. Was ist schwieriger, Mathe oder Erdkunde?
3.4. - Wer ist die langsamste in deiner Straße? Barbara?
- Nein, Joyce. Sie ist viel langsamer als Grace. Aber Grace ist ebenso langsam
wie Jill.